„Nasza Lubuska Kampania Wyborcza”. Siemiński (Polska 2050) i Kotylak (PO) o powyborczej wizji rozwoju województwa (WIDEO)

W jakim miejscu jest dzisiaj województwo lubuskie? Co trzeba zmienić, co kontynuować, a co zacząć robić w pierwszej kolejności po wyborach samorządowych? Gośćmi programu „Nasza Lubuska Kampania Wyborcza” byli kandydaci do lubuskiego sejmiku: Tomasz Siemiński (Polska 2050) oraz Sławomir Kotylak (PO).

Tomasz Siemiński (Polska 2050)

Zielona Góra musi stać się pełnoprawną stolicą województwa. Musi otrzymać kolejną drogę szybkiego ruchu, która połączy odizolowanych mieszkańców w rozsądny sposób. Ta droga musi przebiegać od  A18 do S3. Dlaczego o tym mówię? Dlatego, że wówczas to będzie jeden z ważniejszych elementów pozwalających rozwinąć się Zielonej Górze, ponieważ przedsiębiorcy, wielkie biznesy przychodzą do danych stref nie dlatego, że prezydent jest miły i jest fajna atmosfera i zrobił uzbrojenie jakiejś działki, tylko dlatego, że robią konkretne badania i patrzą, w jaki sposób przede wszystkim przebiegają trakty transportowe. Po drugie jaka jest bliskość lotniska, jaki jest potencjał ludzki i potencjał naukowy, również mieszkaniowy. Zielona Góra osiągnęła sufit i dalsze obietnice, że zbudujemy kolejne place zabaw dla dzieci uważam za absurdalne. Zarząd województwa i sejmik województwa jest po to, by wyznaczać kierunki, a kierunki są dzisiaj odwrotne. W 2050 roku będziemy mieli około 30 proc. mieszkańców Polski powyżej 65 roku życia. Potrzebujemy placów dla seniorów, placów wyciszenia, placów, gdzie seniorzy będą mogli wypoczywać. Samorząd województwa musi dawać dotacje dla ludzi, którzy będą opiekowali się swoimi rodzicami.

Sławomir Kotylak (PO)

Po pierwsze to realizacja systemu ścieżek rowerowych na terenie województwa lubuskiego, w tym m.in. na terenie powiatu zielonogórskiego wraz z pełną infrastrukturą. Druga kwestia związana jest z infrastrukturą transportową i rozwojem transportu publicznego na terenie naszego województwa. To są dwa kluczowe zadania w mojej ocenie, które należy kompleksowo rozwiązać w tej kadencji, która nadchodzi. Priorytetem musi być np. obwodnica Kargowej, która powinna powstać już wiele lat temu, ale nie powstała i jest to dużym mankamentem. Na drodze krajowej nr 32 powstają obwodnice Krosna Odrzańskiego, co bardzo cieszy, ale także dojazd do Gubinka i Gubina powinien być poprawiony. Jest wiele inwestycji zapoczątkowanych, wpisanych na listę zadań priorytetowych. Znaleźć dla nich finansowanie to jest główne zadanie sejmiku województwa w porozumieniu z zarządem województwa.

Do tego modernizacja linii kolejowej 203, która jest taką bolączką nie tylko na północy województwa, ale bolączką całego naszego regionu oraz potrzeba łącznicy kolejowej wschodniej Zielonej Góry z mostem w Pomorsku. W kwestii przewozów kolejowych konieczna jest współpraca z naszymi partnerami z Wielkopolski, Zachodniopomorskiego i Dolnośląskiego.

Cała rozmowa:

Udostępnij:

Więcej artykułów

Z nowoczesnych aparatów USG cieszą się między innymi gorzowskie Amazonki od lat namawiającej lubuszanki do profilaktyki. Na zdjęciu z dr n. med. Piotrem Zorgą kierownikiem Klinicznego Zakładu Medycyny Nuklearnej.

Diagnostyka w gorzowskim szpitalu na nowym poziomie

Nowy Ambulatoryjny Zakład Diagnostyki Obrazowej, sfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy, został oficjalnie otwarty na terenie gorzowskiego szpitala. Inwestycja warta dziesiątki milionów złotych ma znacząco

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Przejdź do treści