Tour de Konstytucja w Gorzowie Wielkopolskim (ZDJĘCIA)

Tour de Konstytucja na gorzowskim Kwadracie (fot. Marta Czernicka)
Tour de Konstytucja na gorzowskim Kwadracie (fot. Marta Czernicka)
26 czerwca na Placu Nieznanego Żołnierza w Gorzowie Wielkopolskim miała miejsce akcja IV edycji Tour de Konstytucja. Tegoroczna edycja, zatytułowana “Siła Młodych – Most Pokoleń”, koncentruje się na edukacji młodzieży w zakresie praw i wolności obywatelskich, Konstytucji RP oraz Karty Praw Podstawowych UE. W tym roku szczególną wagę przywiązano do obchodów 20-lecia Polski w Unii Europejskiej oraz szeroko pojętego patriotyzmu.
Dialog Międzypokoleniowy

Tour de Konstytucja jest inicjatywą Fundacji Aktywna Demokracja, której celem jest promowanie świadomości obywatelskiej poprzez dialog międzypokoleniowy. Jak podkreśla Kinga Dagmara Siadlak z Fundacji Aktywna Demokracja: – Na gorzowskim kwadracie jesteśmy czwarty raz, Tour de Konstytucja co roku odwiedza Gorzów Wielkopolski. Rozmawiamy tu o konstytucji, rozmawiamy o prawach, wolnościach obywatelskich, ale dzisiaj skupiamy się akurat na jednym z obowiązków obywatelskich, jakim jest wierność i troska o dobro wspólne, czyli będziemy rozmawiać o patriotyzmie.

Współpraca i Integracja Społeczna

Sandra Żuk-Grzejszczyk, prezeska Fundacji Kokoszka, mówiła o współpracy z Fundacją Aktywna Demokracja oraz o działalności swojej organizacji: – Fundacja ta zajmuje się między innymi wspieraniem młodych talentów, ale również organizacją akcji charytatywnych dla potrzebujących dzieci, dorosłych oraz wszelkiego rodzaju wydarzeń integrujących społeczność. O tym będę mówiła ponieważ głównym tematem dzisiaj jest temat patriotyzmu, a te zadania, które realizujemy właśnie w ramach fundacji również uważam za patriotyzm lokalny.

Edukacja Obywatelska

IV edycja Tour de KonstytucjaPL, poprzez swoje działania, stara się nie tylko edukować, ale również angażować obywateli w dialog na temat ważnych wartości i obowiązków obywatelskich. Jak podkreśliła Kinga Dagmara Siadlak, ważne jest, aby edukacja obywatelska odbywała się w sposób dialogowy, a nie narracyjny: “Staramy się edukować, ale nie poprzez narrację nauczycielską, tylko rozmawiać, wsłuchiwać się również w głos obywateli, co oni mają do powiedzenia i dzielić się również z nimi naszymi doświadczeniami.”

Zdjęcia: Marta Czernicka

Udostępnij:

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Przejdź do treści