Ważna inwestycja drogowa w Zielonej Górze!

Piotr Klapsa i Marcin Pabierowski po podpisaniu umowy
Piotr Klapsa i Marcin Pabierowski po podpisaniu umowy
Jeszcze w tym roku ruch w okolicy skrzyżowania ulic Łużyckiej i Wyszyńskiego powinien stać się dużo płynniejszy. Prezydent Zielonej Góry Marcin Pabierowski podpisał dziś (26 sierpnia) umowę na przebudowę tych ważnych arterii. Wykonawca ma się uwinąć w cztery miesiące.

Szczegóły inwestycji Pabierowski przedstawił na konferencji prasowej, na której towarzyszył mu Piotr Klapsa, przedstawiciel firmy Infrakom z Kościana, wykonawcy przebudowy i modernizacji wspomnianych dróg.

– To jest coś, na co zwracali uwagę mieszkańcy – mówił na wstępie prezydent Zielonej Góry. – Te rozwiązania pozwolą nam komfortowo i bezpiecznie poruszać się po zielonogórskich drogach – wyjaśniał.

W pierwszej kolejności zostanie zmodernizowana ul. Łużycka, na odcinku 1,7 km. – Zakres inwestycji to remont i poszerzenie nawierzchni, remonty zatok autobusowych, przebudowa istniejących i budowa nowych chodników, remonty pasów do skrętu w prawo i pasów włączeń, wymiana krawężników – wyliczał Pabierowski, podkreślając, że powstaną tam również ścieżki rowerowe oraz bezpieczne przejścia i przejazdy.

– Ten węzeł będzie zaprojektowany w sposób optymalny, ułatwiający poruszanie się i odpowiadający na ich potrzeby – mówił zaznaczając, że jednymi z priorytetów będzie poszerzenie prawo i lewoskrętów.

– Kolejnym ważnym elementem jest przebudowa ul. Wyszyńskiego. To jest bolączka mieszkańców tej części miasta od dawna. Mamy tam osiedle na ul. Godlewskiego, mamy dwa duże markety przy ul. Zawadzkiego, mamy stację benzynową – wyliczał. – Mieszkańcy zgłaszali problemy z włączeniem się do ruchu wyjeżdżając z ul. Godlewskiego w ul. Wyszyńskiego.

– W skrócie: poszerzenie odcinka ul. Wyszyńskiego, by wyodrębnić dodatkowe pasy ruchu i wprowadzić trzy lewoskręty: w ul. Godlewskiego, do stacji paliw i w ul. Monte Cassino. Ten węzeł to duży generator ruchu, a te rozwiązania usprawnią tam ruch i poprawią bezpieczeństwo. Patrzę z dużym optymizmem na ten projekt – skwitował Pabierowski.

– Przebudowę zaczniemy od ul. Łużyckiej. Będziemy próbować robić to w taki sposób, by prowadzić tam dwie ekipy jednocześnie. Jedna zajmie się wymianą krawężnika na wyspie rozdzielającej ruch, druga zajmie się wykonaniem ścieżki rowerowej i chodnika w obrębie skrzyżowania z ul. Francuską i przejściem dla pieszych przy ul. Zachodniej – mówił Klapsa.

Przedstawiciel wykonawcy wyjaśniał, że wymiana nawierzchni będzie polegała na frezowaniu na głębokość 9 cm, a następnie ułożenia dwóch warstw, wyrównawczej i ścieralnej o grubości 4 i 5 cm. Całość wzmocniona zostanie siatką.

– Będziemy współpracować w urzędem miasta, by dojść do konsensusu, którą nitkę i w jakim okresie zamknąć. Projekt tymczasowej organizacji ruchu został wykonany i złożony do uzgodnienia z komendzie policji. Po jego zatwierdzeniu, być może panowie policjanci naniosą jakieś uwagi, wspólnie z inspektorem nadzoru i pracownikami urzędu zastanowimy się jak wykonywać to zadanie, by miało jak najmniejszy wpływ na ruch – wyjaśniał.

Co do ul. Wyszyńskiego, to plac budowy zostanie przekazany nieco później (będzie to II etap inwestycji), ale zakres robót jest tam mniejszy.

Koszt to ponad 5,4 mln zł, z czego ponad 3,6 mln to zakres podstawowy, a blisko 1,8 mln to zakres opcjonalny na który miasto się zdecydowało. Termin wyznaczono na cztery miesiące od dnia przekazania placu budowy. – To się chyba wydarzy do końca roku – dodał Klapsa.

Udostępnij:

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content