Mamy się czym chwalić, ale niekoniecznie wiemy jak. Samorządowcy, przedstawiciele instytucji kultury, turystyki i sportu – rozmawiają o tworzeniu wspólnej marki. Takiej, która wyróżni region i przyciągnie turystów.
„KULTURA, SPORT, TURYSTYKA – Metamorfoza Lubuskich Gmin” – pół seminarium, pół debata – przyciągnęła prawie setkę uczestników z całego województwa. Organizatorem spotkania jest Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego – jedyne w kraju obejmujące wszystkie gminy regionu.
— Mam nadzieję, że wybrzmi rola samorządu w kreowaniu instytucji kultury, sportu i wszystkiego, co w ostatnich latach wydarzyło się na ziemi lubuskiej. Jestem dla nich pełen podziwu, ale chcę też poznać, jak inni postrzegają ich działalność — mówił dyrektor Departamentu Infrastruktury Społecznej UMWL Andrzej Ziarek.

— Spotkanie ma wskazać samorządowcom kierunek działania i zachęcić ich do współpracy ze sobą i lokalnymi instytucjami — zaznaczyła dr Agnieszka Opalińska, dyrektor biura ZGWL.
Rozmowy dotyczyły roli instytucji kultury we współpracy z samorządem oraz tworzenia atrakcyjnych produktów lokalnych. Można było też wysłuchać prelekcji ekspertów na temat finansów instytucji kultury i rewitalizacji zabytków.
— Samorządowcy, działacze kultury i animatorzy spotykają się u nas, aby rozmawiać o przyszłości lubuskiej kultury – o tym, jak możemy jeszcze lepiej współpracować, dzielić się dobrymi praktykami i pomysłami. Wszystko po to, aby marka lubuskiej kultury wybrzmiewała nie tylko w regionie, ale także poza jego granicami, a nawet w skali międzynarodowej — mówiła Anna Komar, pełniąca obowiązki dyrektora Regionalnego Centrum Animacji i Kultury w Zielonej Górze.
W sektorze kultury, sportu i turystyki wciąż pozostaje wiele wyzwań i potrzeb. W związku z tym planowane są kolejne wydarzenia i szkolenia, które mają wspierać gminy w rozwijaniu ich potencjału.



