W Gorzowie Wielkopolskim ruszył pierwszy Business Week – pięciodniowe wydarzenie organizowane przez Zachodnią Izbę Przemysłowo-Handlową. Jego celem jest integracja środowisk biznesowych, tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i wspieranie rozwoju firm, produktów i usług w regionie. Cały naszpikowany prelekcjami, spotkaniami, warsztatami. Zainteresowanie? Ogromne.
Business Week to nowa inicjatywa, która ma stać się impulsem do budowania trwałych relacji między przedsiębiorcami, instytucjami i specjalistami z różnych branż. Jak podkreśla Kamila Szwajkowska, dyrektor Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej, organizatorzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom lubuskich przedsiębiorców:
„Staramy się odpowiadać na potrzeby i wyzwania lokalnych firm. Dlatego przygotowaliśmy program obfitujący w różnorodne wydarzenia merytoryczne – od spotkań HR po warsztaty podatkowe i sesje poświęcone marketingowi czy bezpieczeństwu biznesu”.
HR Day: o wyzwaniach rynku pracy
Pierwszy dzień wydarzenia poświęcono tematyce zasobów ludzkich. Podczas briefingu prasowego Edyta Hubska zaprezentowała akcję „Rozwojowo – HRowo”, poruszającą aktualne zagadnienia dotyczące nowej dyrektywy unijnej w sprawie jawności wynagrodzeń.
Ekspertka zwróciła uwagę, że choć przepisy wprowadzą obowiązek informowania o widełkach płacowych przed rekrutacją, nie oznacza to pełnej jawności wynagrodzeń. Podkreśliła również, że nowa rzeczywistość wymusi zmianę polityki informacyjnej firm i większą transparentność wobec pracowników.
Hubska omówiła także wyzwania, z jakimi zmagają się działy HR: brak wykwalifikowanych kadr, kryzys demograficzny oraz różnice pokoleniowe.
„Młode pokolenie wchodzi na rynek pracy z innym systemem wartości i oczekiwaniami. Choć trudniej ich wdrożyć, wnoszą świeżość i energię, którą warto mądrze wykorzystać” – podkreśliła.
Kolejne dni: bezpieczeństwo, podatki, marketing i networking
Drugi dzień (wtorek, 7 października) poświęcony będzie bezpieczeństwu w biznesie. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Banku Gospodarstwa Krajowego.
W środę (8 października) uczestnicy będą mogli wziąć udział w Dniu Podatkowym, przygotowanym we współpracy z renomowaną firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Tematem przewodnim będą zmiany w przepisach i ich wpływ na przedsiębiorców.
Czwartek (9 października) upłynie pod znakiem Marketing Day – warsztatów poświęconych nowoczesnym narzędziom promocji i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu.
W piątek (10 października) Business Week zwieńczy spotkanie networkingowe w siedzibie Izby, z udziałem przedstawicieli instytucji wspierających rozwój biznesu, m.in. Lubuskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych, Agencji Rozwoju Przemysłu i Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Tego samego dnia wieczorem w hotelu Fado odbędzie się Gala Biznesu, będąca uroczystym zakończeniem tygodnia pełnego inspiracji, wiedzy i praktycznych rozwiązań.
Gorzów – dobre miejsce dla przedsiębiorczości?
W kontekście lokalnego rynku pracy podkreślono, że Gorzów wyróżnia się niskim poziomem bezrobocia i dużą liczbą firm produkcyjnych. To sprawia, że miasto jest przyjazne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.
„Dla osób szukających pracy możliwości są naprawdę duże. Wyzwania zaczynają się wtedy, gdy kandydaci szukają zatrudnienia w obszarach kreatywnych czy technologicznych. To jednak kierunki, które rozwijają się coraz prężniej” – zauważyła Edyta Hubska.
Wszystkie miejsca na pierwszy biznesowy tydzień w Gorzowie Wlkp. rozeszły się jak świeże bułeczki.
Zdjęcia: Natalia Dębicka























