Barok i streetdance na scenie filharmonii

Elektryzującej całości dopełniły tworzące wizualny pomost między epokami kostiumy Natalii Ślizowskiej oraz znakomita oprawa wizualna – sugestywne projekcje Piotra Adamowicza.
Elektryzującej całości dopełniły tworzące wizualny pomost między epokami kostiumy Natalii Ślizowskiej oraz znakomita oprawa wizualna – sugestywne projekcje Piotra Adamowicza.
Wieczór, który miał być jedynie spotkaniem dwóch odległych światów – barokowej wzniosłości i pulsującej energią kultury streetdance’u – przerodził się w widowisko, które przekroczyło granice konwencji, czasu i stylu. „Baroque – the next move” okazał się nie tylko eksperymentem artystycznym, lecz pełnoprawnym dialogiem epok, estetyk i emocji, ukazując, jak niezwykle trafnie sztuka potrafi opowiadać o współczesnym człowieku.

Połączenie, które na pierwszy rzut oka mogło wydawać się ryzykowne, udowodniło swoją artystyczną zasadność i świeżość. „Baroque – the next move” był spotkaniem barokowej ekspresji z żywiołem streetdance’u – spotkaniem, które nie tyle szukało kompromisu, ile opowiadało wspólną historię. Tego wieczoru barok nie był muzealnym eksponatem, a streetdance – jedynie popkulturową formą ruchu. Oba światy stały się równorzędnymi partnerami w opowieści o namiętności, ulotności, intuicji i ludzkim poznaniu.

Muzyka mistrzów baroku, w mistrzowskim wykonaniu filharmoników gorzowskich pod batutą wybitnego specjalisty Zbigniewa Pilcha, nabrała nowego życia – pulsowała, oddychała, przelewała się przez ciała tancerzy w sposób niemal organiczny. Każde wejście instrumentów stawało się impulsem dla ruchu, a każdy ruch – kolejną warstwą interpretacji.

Choreografie Patryka Gorzkiewicza, Michała Strugarka oraz Marii Szwajlik imponowały różnorodnością i dojrzałością formy. Były surowe i intymne, pełne dynamiki, ironii, teatralnych aluzji i głębokiej refleksji. Pozwalały widzom zanurzyć się w barokowym labiryncie emocji – od namiętności i ekstazy po kruchość ludzkiego istnienia. Właśnie ta wielowymiarowość sprawiła, że spektakl nie zatrzymywał się na efektowności, lecz otwierał przestrzenie, w które sztuka zagląda najodważniej.

Na scenie podziwialiśmy niezwykle różnorodny i charyzmatyczny zespół tancerzy: Marię Andrzejewską, Annę Assę, Eryka Dietricha, Patryka Gorzkiewicza, Mariusza „Popping Mario” Lubawy, Zofię Ostoję-Zagórską, Anetę Przepiórę, Victorię Silvero, Bartłomieja Sołtyska, Michała Strugarka, Marię Szwajlik, Piotra Tokarskiego i Gabrielę Winiarską. Każdy z nich wniósł na scenę własną historię, temperament i energię, tworząc wspólnie wielogłosową narrację tańca i emocji.

Elektryzującą całość dopełniły znakomite elementy wizualne. Kostiumy Natalii Ślizowskiej zbudowały pomost między dawną epoką a współczesnością, tworząc przestrzeń, w której oba światy mogły spotkać się na równych prawach. Projekcje Piotra Adamowicza i światła wyreżyserowane przez Patryka Gorzkiewicza i Michała Strugarka – a zrealizowane przez Bartka Krawczykowskiego – dopełniły atmosfery spektaklu, stając się dobitnym dowodem, że obraz i ruch mogą tworzyć jedną, spójną opowieść.

Powstanie tego widowiska nie byłoby możliwe bez wsparcia Point Dance Studio oraz współpracy wielu osób z artystycznego i organizacyjnego zaplecza – wszystkim im należą się ogromne podziękowania.

„Baroque – the next move” to kolejny piękny przykład tego, że sztuka jest sztuką przekraczania granic – odważnego, szczerego, pełnego ciekawości świata. Dzisiejszy wieczór pokazał, że streetdance i muzyka dawna mogą nie tylko prowadzić ze sobą dialog, ale i wspólnie opowiadać o nas samych ze zdumiewającą celnością i wrażliwością.

Partner wydarzenia: Point Dance Studio w Poznaniu

Tekst na podstawie materiału M.Szajlik z Filharmonii Gorzowskiej

Zdjęcia: Katarzyna Wojtowicz

Udostępnij:

Więcej artykułów

Z nowoczesnych aparatów USG cieszą się między innymi gorzowskie Amazonki od lat namawiającej lubuszanki do profilaktyki. Na zdjęciu z dr n. med. Piotrem Zorgą kierownikiem Klinicznego Zakładu Medycyny Nuklearnej.

Diagnostyka w gorzowskim szpitalu na nowym poziomie

Nowy Ambulatoryjny Zakład Diagnostyki Obrazowej, sfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy, został oficjalnie otwarty na terenie gorzowskiego szpitala. Inwestycja warta dziesiątki milionów złotych ma znacząco

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Przejdź do treści