Kiedy powstanie północna obwodnica Gorzowa Wlkp.?

Inwestycja ma wyprowadzić ciężki ruch z miasta i połączyć Piaski z Górczynem. Fot. UM Gorzowa Wlkp.
W poniedziałek 12 czerwca została podpisana umowa na budowę północnej obwodnicy Gorzowa. Budimex S.A. zaprojektuje i wybuduje pierwszy etap obwodnicy za niemal 27 mln zł. Ma połączyć Piaski i Górczyn, odciążyć miasto.

Nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie apolityczna zgoda w Radzie Miasta. Jeden wspólny głos nas wszystkich daje ogromne możliwości i szansę dla rozwoju Gorzowa. Przed nami bardzo duże wyzwanie, dotyczy ono zarówno pracowników Urzędu Miasta, jak i spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie. Mam nadzieję, że inwestycja będzie realizowana sprawnie i spotka się również z uznaniem mieszkańców – mówił podczas uroczystego podpisania umowy z wykonawcą prezydent Jacek Wójcicki.

Pierwszy etap prac będzie polegał na budowie niemal półkilometrowego odcinka drogi, od ronda Barlineckiego/ul. kard. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego.

Nowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda – wyliczał Dariusz Mleczak, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie.

W ramach I etapu zaplanowano m.in.:

– rozbudowę/przebudowę skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska (zadanie związane z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo),

– budowę skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,

– budowę przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5 m,

– rozbudowę/przebudowę odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,

– przebudowę ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;

– budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,

– budowę zatok postojowych dla pojazdów osobowych,

– budowę zjazdów z dróg publicznych,

– budowę i przebudowę ścieżek rowerowych,

– budowę i przebudowę chodników,

– budowę skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,

– budowę systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)

– budowę zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,

– budowę oświetlenia drogowego,

Wykonawca na prace projektowe wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ma 13 miesięcy od przekazania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zatem rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w listopadzie 2024 roku.

Inwestycja będzie kosztowała niemal 27 mln złotych. Posiada wstępną promesę w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na kwotę 35 mln złotych, z czego promesa inwestycyjna po podpisaniu umowy z wykonawcą, opiewa obecnie na kwotę niemal 26 mln złotych.

W lipcu 2025 roku mamy pojechać pierwszym etapem północnej obwodnicy Gorzowa pomiędzy Rondem Barlineckim, a ul. Kazimierza Wielkiego.

Na podstawie informacji z Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content