Most kolejowy w Kostrzynie nad Odrą gotowy, czas na elektryfikację linii 203

Apel niemieckich i polskich przedsiębiorców.
Dla partnerów z obu stron granicy modernizacja tej linii jest bardzo istotna, stąd apel.
30 lipca pierwszy pociąg przejechał po nowo otwartym moście na granicy polsko-niemieckiej w Kostrzynie nad Odrą. Teraz grupy zrzeszające przedsiębiorców z obu krajów apelują do władz o dalszą rozbudowę linii kolejowej łączącej Berlin z Kostrzynem, Gorzowem i Krzyżem Wielkopolskim. Apel do władz obu krajów przedstawili podczas konferencji prasowej w Zachodniej Izbie Przemysłowo – Handlowej w Gorzowie Wlkp.

Przedsiębiorcy w swoim apelu podkreślają, że nie ma alternatywy dla rozbudowy linii kolejowej, bo dostępna w tej chwili infrastruktura jest już w pełni wykorzystana.

Frank Schűtz ze Stowarzyszenie Wspólnota Interesów Kolei Wschodniej (dyrektor zarządzający Interessengemeinschaft Ostbahn – IGOB) na spotkaniu z dziennikarzami w siedzibie izby przekazał dobrą wiadomość. – Od godziny 4:03 dzisiaj ruszyły na nowo pociągi po nowym moście relacji Kostrzyn – Berlin. Oba nasze regiony połączyła szczególna budowa, most karbonowy wykonany z włókien węglowych. Muszę powiedzieć, że nie ma drugiego takiego mostu inżynieryjnego na świecie. Dlatego ważne jest, żeby ten most nie pozostał tylko pięknym obiektem, ale był wykorzystywany w pełni pod względem turystycznym i gospodarczym.

Jerzy Korolewicz – Prezes Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gorzowie Wielkopolskim nie kryje radości, ale…
-Radosny dzień, zakończyła się budowa mostu kolejowego w Kostrzynie nad Odrą. Przywrócony został ruch między Kostrzynem a Berlinem. Miejmy nadzieje, że za chwilę między Gorzowem a Berlinem również wróci bezpośrednie połączenie, a może nawet do Torunia. To wielkie ułatwienie dla podróżujących w obie strony. Temu wydarzeniu poświęciliśmy specjalny apel wystosowany do władz Polski i Niemiec. Postulujemy o dalsze prace modernizacyjne na linii kolejowej 203. Chcielibyśmy, aby na całej długości tego odcinka od Berlina aż do Krzyża była to linia dwutorowa i linia zelektryfikowana. Chcemy również szybkiego rozpoczęcia prac nad dokumentacją techniczną, tak aby za kilka lat mogłyby się rozpocząć faktyczne prace modernizacyjne. Dla Gorzowa, który od lat cierpi na wykluczenie komunikacyjne, to bardzo ważny aspekt. Stąd ten apel i wspólne starania obu naszych izb – podkreśla.


Robert Radzimanowski – IHK Ostbrandenburg (Wschodniobrandenburskia Izba Przemysłowo-Handlowa) podkreśla istotę projektu-Modernizacja linii 203 jest bardzo istotna dla obu stron, dlatego występujemy razem z apelem. Obie izby czynią starania, aby infrastruktura po obu stronach granicy była w jak najlepszym stanie i jak najbardziej nowoczesna. To sprawi, że nasz region będzie jeszcze bardziej się jednoczył, wpłynie to również na lepszy przepływ turystów i pracowników. Poprawa i rozwój infrastruktury kolejowej odciąży również natężenie ruch samochodowego na granicy. I to jest nasza motywacja i impuls, aby wspólnie wystąpić z apelem na rzecz rozbudowy i poprawy transgranicznej infrastruktury kolejowej.

Apel został wystosowany do polskiego rządu oraz do rządu landu Brandenburgia.

Tekst: T.Pawłowski, K.Kozińska

zdjęcia: Marta Czernicka

Film z konferencji zrealizowani: Natalia Dębicka, Tomasz Pawłowski, relacja filmowa na profilu Lubuskiego Centrum Informacyjnego na fb

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content