Gorzowski szpital z kolejnym certyfikatem i bada opinie pacjentów

Gala wręczenia certyfikatów z udziałem wiceprezesa lecznicy w Gorzowie Wlkp. Roberta Surowca.
Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. otrzymał certyfikat programu „Bezpieczny szpital to bezpieczny pacjent”. Tym samym znalazł się w gronie 52 placówek w całym kraju, które przestrzegają najwyższych standardów w zakresie bezpieczeństwa.

Zwycięzców wyłoniła rada ekspertów programu. Najpierw jednak spółka musiała zobowiązać się do przestrzegania 11 zasad, które mają zapewnić bezpieczeństwo pracy personelowi medycznemu. – Przede wszystkim staramy się chronić personel przed zakażeniem w pracy choćby przez zranienia – mówi Katarzyna Barna, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w gorzowskiej lecznicy.

Jak podaje Koalicja na rzecz Bezpieczeństwa Szpitali co roku dochodzi do 37 tys. zranień związanych z używaniem sprzętu medycznego przez pracowników ochrony zdrowia. Te wypadki niosą za sobą poważne konsekwencje, m. in. zarażanie chorobami zakaźnymi nie tylko personelu, ale też pacjentów.

Koalicja na rzecz Bezpieczeństwa Szpitali postanowiła przez program certyfikacyjny „Bezpieczny szpital to bezpieczny pacjent” docenić te placówki, które szczególnie dbają o swoich pracowników, a tym samym też o pacjentów. – Certyfikat, to nie tylko wyróżnienie dla nas, to przede wszystkim potwierdzenie, że przestrzegamy najwyższych standardów w zakresie bezpieczeństwa – mówi Katarzyna Barna.

Uroczysta gala wręczania certyfikatów odbyła się 12 października podczas VI Kongresu Wizja Zdrowia – Diagnoza i Przyszłość – Foresight Medyczny oraz XVI Hospital & Healthcare Management, organizowanego przez wydawnictwo Termedia.

Lecznica czeka na pomysły mieszkańców

Gdzie przydałaby się tablica informacyjna, dodatkowe miejsca siedzące albo dystrybutor wody? Lecznica czeka na pomysły mieszkańców pod specjalnym numerem telefonu.

Czy i jak zagospodarować teren przy szpitalu, żeby był przyjazny dla pacjentów i odwiedzających? Jak można by ułatwić poruszanie się po szpitalu czy sprawić, że oczekiwanie na wizytę w poradni będzie bardziej komfortowe? Wystarczy zadzwonić i podpowiedzieć.

Od 17 do 20 października (poniedziałek – czwartek) będzie jest specjalna linia telefoniczna, a uwagi pacjentów, sugestie, podpowiedzi będzie skrzętnie notowała Urszula Majchrzak, specjalista ds. monitorowania standardów akredytacyjnych. Wszystko po to, żeby szpital stał się bardziej funkcjonalny i przyjazny.

Tym razem chodzi o rozwiązania:

ułatwiające poruszanie się po szpitalu
ulepszające działanie szpitala
uprzyjemniające pobyt na oddziałach itp.


Lecznica czeka od 17 do 20 października, od 8.00 do 12.00, pod numerem 95 782 70 01

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content