Lubuskie stawia na innowacyjne mikro i małe firmy. Prezentujemy jedną z nich (ZDJĘCIA, FILM)

Siostry założycielki firmy Sorelle. Fot: materiały własne
Każdy produkt tworzą od A do Z – od receptury, aż po zakręcenie opakowania. – Do każdego naszego kosmetyku dodajemy coś jeszcze…. serce, bo kochamy to co robimy – mówią bliźniaczki z Martyna Chwiłka i Marcelina Stankiewicz. SORELLE to marka kosmetyków naturalnych z organicznych składników. Pokazujemy jak młode lubuszanki prowadzą rodzinną firmę z pasją. – Region stawia właśnie na rozwój innowacji w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach – mówi Łukasz Pabierowski, wicedyrektor Departamentu Innowacji i Rozwoju w Urzędzie Marszałkowskim.

-Idziemy ze sobą przez życie od 29 lat i kolejnym wspólnym etapem jest prowadzenie małej rodzinnej firmy. Nasza historia z kosmetykami zaczęła się na studiach. Studiowałyśmy inżynierię biomedyczną na Politechnice Gdańskiej. Kiedyś na korytarzu usłyszałyśmy, że koleżanka z roku wyżej swoją pracę dyplomową pisała o kosmetykach….


I wtedy „zaświeciły nam się oczy”. Spojrzałyśmy na siebie i powiedziałyśmy, to jest to! Napisałyśmy prace dyplomowe o kosmetykach naturalnych – mówią o sobie siostry.

Martyna i Marcelina skończyły technologię kosmetyków na Politechnice Łódzkiej. Swoje kompetencje poszerzały na stażach i praktykach dla marek takich jak Loreal, AA czy Tołpa.

Mała manufaktura z sercem

-Mimo, że jesteśmy małą dwuosobową manufakturą to do każdej czynności podchodzimy z pełnym zaangażowaniem. Nie lubimy półśrodków. Nasze kosmetyki wytwarzamy według unikalnych, autorskich technologii, zgodnie z europejską normą GMP – Dobrymi Praktykami Produkcyjnymi w profesjonalnym laboratorium znajdującym się w Gorzowie Wielkopolskim – mówią.

Firma ma już szerokie plany związane z nową perspektywą finansową i środkami europejskimi na innowacje.

-Tego typu firmy to przykład, w jaki sposób młodzi Lubuszanie realizując swoje pasje jednocześnie zarabiają. Wspieramy rozwój mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, często właśnie rodzinnych, gdzie liczy się jakość produktu, to z czego i w jaki sposób został wykonany. W nowej perspektywie jest dla nich ogromna szansa jeśli chodzi o środki na innowacje – mówi Jarosław Flakowski, dyrektor Departamentu Rozwoju i Innowacji UMWL.

Zdjęcia i film: Natalia Dębicka, Tomasz Pawłowski

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content