Wiemy, ile kosztowała kampania z wojewodą w tle

Urząd wojewódzki przyznał, jaki był koszt zamieszczenia materiału w orlenowskiej prasie i z jakiego budżetu był finansowany.

Pod koniec czerwca pisaliśmy o kolejnej akcji informacyjnej, której twarzą został Władysław Dajczak.

Po m.in. zachęcaniu do noszenia odblasków czy bezpodstawnym chwaleniu się obwodnicą Strzelec Krajeńskich, wojewoda ozdobił kolejny plakat, tym razem pod hasłem “Bezpieczne wakacje”.

Przypomnijmy: materiał ukazał się w orlenowskiej Gazecie Lubuskiej jako całostronicowy “materiał informacyjny”, gdzie oprócz podobizny wojewody Dajczaka, zajmującej niemal pół strony, podano numer alarmowy 112 i adres zakładki na stronie internetowej urzędu wojewódzkiego, gdzie zebrano informacje użyteczne w kontekście wakacyjnego bezpieczeństwa. Co więcej, w momencie publikacji naszego pierwszego tekstu zakładka nie działała.

Zapytaliśmy urząd wojewódzki m.in. o finansowanie kampanii, czas trwania czy zasięg. Zapytaliśmy też, czy skoro kampania dotycząca bezpieczeństwa, przypominająca o funkcjonującym numerze alarmowym 112, firmowana jest osobą wojewody, to czy można traktować to jako początek kampanii wyborczej?

Oto odpowiedź jaką dostaliśmy po blisko dwóch tygodniach:

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, Minister właściwy do spraw administracji publicznej zapewnia upowszechnianie wiedzy o numerach alarmowych.

Z kolei zgodnie z art. 4 ust. 2 ww. ustawy, Minister właściwy do spraw administracji publicznej może powierzyć powyższe zadanie wojewodzie. Informuję, że akcje informacyjne dotyczące numeru alarmowego 112 w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim prowadzone są przez cały rok, aby zapewnić jak największą świadomość społeczeństwa na temat ww. numeru.

Działania te obejmują różne formy komunikacji, w tym m.in. organizację warsztatów dla przedszkoli i szkół podstawowych. Aktualnie realizowana kampania informacyjna o numerze alarmowym 112 w lokalnej Gazecie Lubuskiej ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców w okresie wakacyjnym, gdy zdecydowanemu zwiększeniu ulega możliwość wystąpienia sytuacji zagrożenia zdrowia, życia lub mienia.

Akcja finansowana jest z budżetu Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim.

Koszt publikacji to 5 965,50 zł brutto

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content