Gorzowscy urzędnicy szykują się do ogłoszenia przetargu na budowę pierwszego etapu inwestycji. To koszt około 40 mln zł. Najpierw powstanie Program Funkcjonalno – Użytkowy.
Obwodnica jest potrzebna miastu jak dodatkowa żyła – mówi prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki. Chodzi o to, by odciążyć ruch aut w mieście. Jak dowiedzieliśmy się w magistracie, etap szacowany jest na ok. 40 mln zł i ma przebiegać od ronda Barlineckiego przy ul. Wyszyńskiego do nowego ronda na wysokości ul. Kazimierza Wielkiego (nowa ulica Kamienna).
Drogo, ale będzie wsparcie. Chyba.
Miasto bardzo liczy na rządowe wsparcie do realizacji inwestycji. – Skoro tak hojnie rząd okazał się przychylny do budowy obwodnicy Zielonej Góry, dlaczego Gorzów z wpisaną inwestycją do dokumentów strategicznych ma czekać. Także liczymy na dofinansowanie. Jesteśmy gotowi – podkreśla prezydent miasta.
Mówimy sprawdzam!
Czy rzeczywiście miasto jest gotowe? Sprawdziliśmy w magistracie. W ramach pierwszego etapu wybudowana zostanie droga długości ok. 400 m, dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu 2×7 m. Wykonane będą ścieżki o dł.ok.865m, chodniki ok.1,2 km, oświetlenie LED obustronne, przejścia dla pieszych. Zrealizowane zostaną 2 skrzyżowania typu rondo średnie dwupasowe, most nad rzeką Kłodawką, odwodnienie, kanalizacja deszczowa.
Inwestycja ta zapoczątkuje budowę obwodnicy, która usprawni skomunikowanie drogi krajowej nr 22 z drogą ekspresową S3 w północnej części miasta.
Całkowity odcinek obwodnicy będzie miał długość ok.17,414k m, przy czym wykorzystywać będzie ok.13,4 km istniejących dróg. Budowa nowych odcinków obwodnicy- w ramach kilku etapów- zaplanowana jest od Ronda Barlineckiego do Ronda Europejskiego o dł. łącznej ok.4,014 km.
Ważny korytarz.
Wyznaczenie nowego korytarza drogi łączącej drogę ekspresową S3 z drogą krajowa 22 – Północnej Obwodnicy miasta Gorzowa w naturalny sposób będzie stanowić alternatywny korytarz obsługujący zarówno ruch wewnętrzny, jak i zewnętrzny przebiegający Trasą Zgody S3.
Obwodnica, przejmując część ruchu tranzytowego z istniejącej DK 22, pozwoli na odciążenie obszaru śródmiejskiego Gorzowa Wlkp. od nadmiernego ruchu samochodowego, a także przyczyni się do poprawy dostępności miasta i jego obszaru funkcjonalnego.
Prace związane z budową mogą ruszyć w 2023 roku.