O Parku Mużakowskim zrobi się głośno (WIDEO)

Umowę na dofinansowanie podpisano w urzędzie marszałkowskim. Od lewej: Piotr Kuliniak, Burmistrz Gminy Łęknica, Marcin Jabłoński, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego
Umowę na dofinansowanie podpisano w urzędzie marszałkowskim. Od lewej: Piotr Kuliniak, Burmistrz Gminy Łęknica, Marcin Jabłoński, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego Fot. Marek Pych
Jedna gmina z dwoma atrakcjami wpisanymi na listę UNESCO? To rzadkość, ale tak właśnie jest w Łęknicy. Każdego dnia samorząd zaprasza do Geoparku Łuk Mużakowa oraz Parku Mużakowskiego, który leży na granicy polsko-niemieckiej. W zeszłym roku wspomniane atrakcje odwiedziło kilkaset tysięcy osób. W przyszłych latach turystów powinno być jeszcze więcej, bo na promocję parku zostanie przeznaczonych 2 mln zł, dzięki unijnemu wsparciu od urzędu marszałkowskiego.

Reklamy w mediach i platformach społecznościowych

Gmina Łęknica postanowiła upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Sięgnęła po unijne środki na promocję gospodarczą, ale kampanię poprowadzi wykorzystując atrakcje wpisane na listę UNESCO. – Wesprzemy przedsiębiorców, którzy będą mogli tworzyć nowe miejsca pracy, aby region się rozwijał – zapewnia Piotr Kuliniak, Burmistrz Gminy Łęknica.

– Mówimy o szczególnych miejscach, posiadających niezwykłe walory przyrodnicze, przez co znalazły się na liście UNESCO. Za tym idą możliwości w zakresie rozwoju gospodarki w tej części regionu: bazy hotelowej, gastronomii oraz innych usług. To miejsce zasługuje, aby się nim profesjonalnie zająć, ponieważ odwiedzają je setki tysięcy turystów – przekonuje Marcin Jabłoński, członek zarządu województwa lubuskiego.

Projekt promocji jest wart nieco ponad 2 mln zł. Samorząd planuje organizację konferencji oraz seminariów. Ciekawym punktem będą cykliczne mini targi turystyczne. Poza tym część środków powędruje na promowanie przedsiębiorców i kampanie marketingowe w mediach tradycyjnych lub społecznościowych.

– Widzę potrzebę zrealizowania jeszcze wielu projektów w Parku Mużakowskim i Łęknicy.  Stopniowo będziemy poprawiać infrastrukturę, bo warto to robić. Inwestycje chcemy przeprowadzić przy wykorzystaniu środków unijnych. Mamy przygotowany plan – przekonuje Piotr Kuliniak.

Lubuszanie chętnie wykorzystują środki z UE na promocję gospodarczą

W powoli kończącej się perspektywie unijnej Lubuskie przekazało w ręce lubuskich firm, samorządów oraz organizacji prawie 4 mld zł. Część tych pieniędzy, a dokładnie ponad 40 mln zł, przeznaczono na promocję gospodarczą. W ramach działania podpisano blisko 70 umów.

Właśnie po te środki sięgnęła Gmina Łęknica przy projekcie związanym z Parkiem Mużakowskim, ale sposobów na wykorzystanie dotacji było znacznie więcej, co tłumaczą marszałkowscy urzędnicy. – W tym działaniu mamy również przedsięwzięcia, które polegają na uczestniczeniu w np. wystawach lub misjach, gdzie stykają się różne światy, chociażby samorządu i biznesu. Działania te przyniosły wiele pozytywnych efektów. Projekt Łęknicy jest kolejnym dobrym przykładem, gdzie samorząd będzie pracował w obszarze promocji gospodarczej – mówi Marek Kamiński, Dyrektor Departamentu Programów Regionalnych UMWL.

– Zachęcamy przedsiębiorców z polsko-niemieckiego pogranicza oraz inwestorów z zewnątrz, aby zainteresowali się Łęknicą. Projekt promocji gospodarczej powinien upowszechnić wiedzę o tym wspaniałym miejscu – twierdzi członek zarządu Marcin Jabłoński.

Na przeprowadzenie kampanii gmina ma ponad rok czasu. Projekt powinien zakończyć się we wrześniu 2023 r.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

konferencja współpracy teatrów

Teatr i teatr, Zielona Góra i Cottbus

W czwartek, 17 lipca 2024, dyrektor Robert Czechowski oraz dyrektor i reżyser Reinhart Drogla uścisnęli dłonie, oficjalnie przypieczętowując porozumienie o artystycznej współpracy. Lubuski Teatr w

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content