Młodzi adepci dziennikarstwa opisali obrady Sejmiku!

Uczniowie lubuskich podstawówek, którzy relacjonowali obrady Sejmiku, odbyli najpierw warsztaty dziennikarskie. Fot. Konrad Paszkowski
Znamy już nazwiska uczniów – autorów najlepszych prac relacjonujących obrady VIII Sejmiku Dziecięcego, który odbył się 1 czerwca. To Zuzanna Matysiak, Martyna Kaczmarek i Bartosz Gajewski. Publikujemy ich prace!

Przypomnijmy, że hasło przewodnie obrad tegorocznego Sejmiku Dziecięcego brzmiało: „Ocal planetę, żyjąc ekologicznie”. Część uczniów lubuskich podstawówek wcieliła się w rolę dziecięcych radnych, a część w rolę dziennikarzy relacjonujących obrady. Ci drudzy odbyli najpierw godzinne warsztaty, w trakcie których dowiedzieli się jak pisać sprawozdania i na co zwracać uwagę podczas obrad…

Wybór najlepszych relacji nie był łatwym zadaniem, bo poziom prac był bardzo wyrównany.

Ostatecznie, po otrzymaniu 11 prac uczniów szkół podstawowych, relacjonujących obrady Sejmiku Dziecięcego, zespół Lubuskiego Centrum Informacyjnego w składzie: Michał Iwanowski, Iwona Kusiak, Joanna Dudzińska, Dariusz Chajewski, Szymon Kozica, Małgorzata Gabrysz, Dariusz Nowak, Katarzyna Kozińska i Adrian Stokłosa, po dokonaniu analizy nadesłanych prac i przeprowadzeniu głosowania (każdy z oceniających mógł wytypować trzy najlepsze prace), wskazało – jako najlepsze – trzy prace, których autorami są:

Zuzanna Matysiak ze Szkoły Podstawowej w Babimoście

Martyna Kaczmarek ze Szkoły Podstawowej w Cybince

Bartosz Gajewski ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Zielonej Górze.

Zespół LCI wysoko ocenił ponadto prace Dagmary Kruszyńskiej, Zofii Muńko i Huberta Kroczaka.

Wszystkim uczniom relacjonującym Sejmik Dziecięcy gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w nauce, a przede wszystkim – udanych wakacji!

Poniżej publikujemy nagrodzone prace.

Praca Zuzanny Matysiak:

Praca Martyny Kaczmarek:

Praca Bartosza Gajewskiego:

Czytaj także:

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content