Północ województwa lubuskiego wykluczona komunikacyjnie? Jest apel do premiera (WIDEO)

Symboliczny pierwszy podpis pod apelem do premiera złożyła Poseł na Sejm RP Krystyna Sibińska.
Posłanka Krystyna Sibińska oraz Młodzi Demokraci z Gorzowa Wlkp. rozpoczęli akcję zbierania podpisów pod apelem do premiera Mateusza Morawieckiego o włączenie Gorzowa Wlkp. oraz ościennych powiatów do wszystkich planów rozwoju połączeń kolejowych.

Apel i podpisy pod nim dotyczą mieszkańców miast takich jak: Drezdenko, Gorzów Wielkopolski, Kostrzyn n. Odrą, Międzyrzecz, Strzelce Kraj. Jak mówią organizatorzy zbierania podpisów chodzi o włączenie, a nie ciągłe wyłączanie tych miast z siatki połączeń i o poprawę stanu torów, dworców, pociągów.

-Brak właściwego skomunikowania z pociągami na stacjach przesiadkowych w Kostrzynie n. Odrą, Krzyżu i Zbąszynku oraz wycofywanie się PKP S.A. i PKP PLK S.A. z inwestycji w elektryfikację linii 203 i przebudowę dworca w Gorzowie Wlkp. – choć w innych miastach się je buduje – sprawia, że Gorzów i północna część województwa lubuskiego, jako region przemysłowy, zaczyna być postrzegany jako obszar kolejowo wykluczony. To perspektywa, która okrada Lubuszan z ich przyszłości i sprawia, że młode pokolenie nie będzie tu miało żadnej perspektywy. Apelujemy do Pana o podjęcie pilnych działań celem przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnego Gorzowa. Apelujemy na pierwszym miejscu o bezzwłoczne podjęcie prac związanych z elektryfikacją linii 203 Krzyż-Gorzów-Kostrzyn. Jest to linia, która generuje najwyższą liczbę pasażerów w województwie, stanowi jedyne sensowne kolejowe połączenie z Poznaniem i Szczecinem, czyli kierunkiem, który wybiera najwięcej Lubuszan na studia wyższe. W drugą stronę stanowi jedyny możliwy sposób dla uczniów z pobliskich, mniejszych miejscowości, na dojazd do szkół średnich do Gorzowa. Gotowe jest już studium wykonalności elektryfikacji linii kolejowej 203 na odcinku od Kostrzyna, przez Gorzów, Krzyż i Piłę, aż do Bydgoszczy. Ta inwestycja jest ekonomicznie opłacalna i stanowi najbardziej wyczekiwaną przez mieszkańców północnej części województwa lubuskiego. Do częściowego wykorzystania na ten cel jest już gotowa dokumentacja projektowa sfinansowana w 85% z Regionalnego Programu Województwa Lubuskiego – mówił dziś poseł Krystyna Sibińska.

Jak dodają twórcy apelu, chodzi o jak najszybsze rozpoczęcie:

Zwracamy się również o jak najszybsze rozpoczęcie:
• rewitalizacji linii kolejowej prowadzącej z Gorzowa alternatywną trasą do Poznania przez Skwierzynę i Międzychód (linia kolejowa 363 i 367) wraz z łącznikiem starej linii 415 z Gorzowa Wlkp. do strefy ekonomicznej (projekt ten został zgłoszony do programu Kolej+),
• remontu linii 367 z Gorzowa przez Międzyrzecz do Zbąszynka, jako dogodnego połączenia
z pociągami kursującymi na linii kolejowej nr 3 Warszawa Zachodnia – Poznań – Kunowice, a także bezpośrednie skomunikowanie z południem kraju,
• budowę 1,5-kilometrowej łącznicy w Kostrzynie, która połączy linię 203 z linią 273 i umożliwić bezprzesiadkowe połączenie Gorzowa ze Szczecinem.

Młodzi Demokraci przedstawiali bliskie im argumenty. Natalia Łotecka podkreśliła, że na weekendy jedyne sensowne połączenie z Poznaniem, żeby zdążyć na zajęcia jest o 4:30. Do Szczecina nie ma żadnego połączenia. Żeby dojechać na rano, trzeba wyjechać dzień wcześniej. Spędzać godziny na dworcach, podobnie z połączeniami do Zielonej Góry. – Dla nas finansowo wiadomo że jest lepiej jechać pociągiem, niż autem. Zresztą kogo z rodziców stać na paliwo – mówi N.Łotecka.

Iga Wrzask dodaje – Na samej trasie Kostrzyn – Krzyś opóźnienia pociągów często wynoszą ponad sto minut. Jak zdążyć na lekcje, czy zajęcia, gdy pociąg wyjeżdża o 7:20 – pyta.

Młodzi Demokraci będą zbierać podpisy pod petycją na terenie miasta. Można to zrobić także w Biurze Poselskim Poseł na Sejm RP Krystyny Sibińskiej przy ulicy Hawelańskiej w Gorzowie Wlkp. oraz w biurach terenowych.

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo:

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content