Port lotniczy w Babimoście szykuje się na kolejne rekordy. Będzie nowy terminal! (WIDEO)

Ludzie wchodzący do samolotu. Pierwszy lot do Egiptu (21 grudnia)
Fot. Dariusz Nowak

Z lubuskiego portu lotniczego w Babimoście nieustannie napływają dobre informacje. O tym, że poprzedni rok był rekordowy już pisaliśmy, a teraz mamy kolejne pozytywne wieści dotyczące lotów do i z Warszawy oraz planowanej rozbudowy terminala.

To było symboliczne zakończenie 2022 roku! I przy okazji pewnej epoki, bo po raz ostatni, 30 grudnia 2022 r., połączenie na trasie Zielona Góra-Warszawa zrealizował samolot Bombardier Dash Q400.

Bombardier Dash wykonał też ostatni lot z Gdańska do Warszawy, co nastąpiło już w nowym roku, 1 stycznia 2023 r. Nie oznacza to jednak końca podróży lotniczych w ogóle, ponieważ kolejne połączenia z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost będą realizować samoloty Embraer.

W ostatnim dniu starego roku została podpisana następna umowa na loty na trasie Babimost-Warszawa. Obejmuje ona sześć rotacji – o godzinie 8.40 w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, piątki i niedziele. Dodatkowy lot zaplanowano na piątek wieczorem. Z Warszawy samolot powróci o godz. 20.00 w dni robocze oraz w niedziele.

W tym roku samorząd przeznaczy więcej środków na promocję regionu poprzez połączenia lotnicze.
-Było 15 milionów złotych, planujemy 27 milionów – mówiła marszałek Elżbieta Anna Polak podczas prezentacji tegorocznego budżetu województwa.

Lotnisko będzie rozbudowywane

Zapowiadany wcześniej projekt terminalu pasażerskiego dla Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost stał się faktem. Wizualizacje obiektu stworzyła Pracownia Architektoniczna PROPAGO Pawła Gołębiewskiego.

Terminal o powierzchni ponad 8 tys. metrów kwadratowych umożliwi odprawę w Porcie Lotniczym Zielona Góra-Babimost dwóch grup pasażerów po 180 osób w dwie godziny w systemie mieszanym Schengen/Non Schengen. Sprawniejsza będzie też przesiadka z jednego samolotu do drugiego, bez konieczności przejścia powtórnej kontroli bezpieczeństwa. Przed budynkiem powstanie parking na 900 samochodów i cztery autokary. Koszt projektu terminalu wyniósł 735 tys. złotych.

–Bardzo wierzymy w lepszą przyszłość naszego portu lotniczego w Babimoście. Determinacja od dłuższego czasu przynosi rzeczywiście efekty. Tłumy pasażerów, które szturmują nasze niewielkie lotnisko i chętnie kupują bilety, pokazują, że ten wysiłek nie poszedł na marne. Mamy plany na przyszłość związane z rozwinięciem skrzydeł tego lotniska, z powiększeniem możliwości, jeśli chodzi o liczbę odprawionych pasażerów, komfort świadczonych usług i bezpieczeństwo podróżnych – mówi członek zarządu województwa lubuskiego Marcin Jabłoński.

Przypomnijmy, że w 2022 r. Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost poprawił swoje wyniki przewozowe sprzed pandemii COVID-19. Z jego usług skorzystało prawie 40 tys. pasażerów. W ofercie wakacyjnej pojawiły się loty zagraniczne do Turcji, Chorwacji i Bułgarii. Propozycją zimową, obowiązującą do 15 lutego 2023 r., są zaś połączenia do Egiptu.

O planowanych zmianach na lotnisku w Babimoście, nowych połączeniach oraz rozbudowie terminala mówił niedawno w Rozmowie Dnia LCI Sławomir Kotylak, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Więcej artykułów

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Skip to content